Odstąpienie od umowy

Odstąpienie od umowy Konsumenta

1. Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy.
2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
2) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
3) jeżeli zamówiony towar jest zmodyfikowany lub wykonany zgodnie z niestandardowym życzeniem Kupującego
4) których przedmiot nie podlega zwrotowi ze względu na brzmienie innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
3. Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia - na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną (sama rozmowa telefoniczna zawierająca informację o odstąpieniu nie jest wystarczającą formą tej czynności).
4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, dostępnego pod właściwym odnośnikiem na Sklepie, jednak nie jest to obowiązkowe.
5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
6. Konsument ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem.
7. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Zwrotu produktu należy dokonać na adres Sprzedawcy:
Bemit Sp. z o.o
ul. Nowozachęty 10
41 - 407 Imielin

8. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym najtańszy dostępny w Sklepie koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt pokrył Konsument) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał zwrócony przez Konsumenta w ramach odstąpienia od umowy towar w stanie należytym. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
9. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. W szczególności zaś Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nałożenia na Konsumenta zryczałtowanej opłaty w wysokości 20% wartości towaru w przypadku, gdy towar stanowiący przedmiot odstąpienia od umowy został Sprzedawcy zwrócony bez oryginalnego opakowania. W przypadku zaś gdy zwracany do Sprzedawcy towar ma wyraźne oznaki użytkowania, wówczas Sprzedawca ma prawo zastosować indywidualną wycenę kosztów, do których poniesienia jest zobowiązany Konsument, a gdy zwracany do Sprzedawcy towar jest zniszczony, wówczas odpowiedzialność Konsumenta obejmuje 100% wartości zniszczonego towaru.